Pursiseura kunnostaa Kaposaaren laiturin

19.10.2016

Saimme kesällä viestin, jonka mukaan Kaposaaren laituri tullaan poistamaan käytöstä laiturin heikkokuntoisuuden ja rikkonaisuuden aiheuttaman vaaran vuoksi. Retkisataman ylläpitäjällä ei ole varaa kunnostaa laituria. Koska Kaposaari on Yöveden alueen ainoa retkisatama mihin pääsee isollakin veneellä, pidettiin laiturin säilymistä Kaposaaressa tärkeänä. Ristiinan ja Mikkelin pursiseurat päättivät tarjota talkooapua laiturin korjaamiseksi.

Nyt laituri on hinattu Korkiaan. Kaupunki ja Pidä Saaristo Siistinä ry. maksavat laiturin korjaukseen kuluvat materiaalit. Seuralaiset korjaavat laiturin ja keväällä PSSRY:n Roope-Saimaa alus tulee siirtämään laiturin takaisin paikoilleen. Ainakin yksi ponttoni uusitaan kokonaan.

Kevääksi on taas laituritalkoita tiedossa:)