Yövesi-matkapurjehdus, Ristisaari-Korkia, tarinaa ja tulokset

Hei, mehän purjehditaan
Sinne tänne
Loppusuoralla

Yövesi-matkapurjehdus purjehdittiin 30.9. Kilpailu järjestettiin yhdessä Mikkelin pursiseuran kanssa. Kilpailijat kokoontuivat edellisenä iltana MPS:n saaritukikohtaan Ristisaareen, missä saunoimme MPS:n uudessa saunassa ja grillailimme vieraanvaraisten isäntiemme seurassa.

Lauantaiseen kilpailuun otti osaa 7 venekuntaa. Mikelin pursiseuran kommodori Esa Valkonen osallistui kilpailuun Woodpeckerin miehistössä. Esan kanssa sovimme, että ensi vuonna houkuttelemme enemmän purjeveneitä mukaan ja otamme kaikki halukkaat MPS:n moottoriveneilijät purjeveneiden miehistöön mukaan.

MPS:n varakommodori Paavo Kokko lähetti veneet reitille. Kilpailun reitti eteni Ristisaaren edustalta Kaposaaren retkisatamaan, missä kiersimme vapaavalintaisen sataman poijun. Sieltä palasimme Kaitasaaren pohjoispuolitse maaliin Korkian laiturin jatkeelle.

Perillä pelattiin lentopalloa, saunoimme ja jaoimme voittajille perinteiset kuohujuomat. Kilpailun tulokset löytyy täältä.