Kiinnostaako veneilykouluttaminen! Kouluttajakurssi Varkaudessa 25-26.5.

30.4.2019

Jos olet kiinnostunut veneilykouluttamisesta Saimaan alueella, ilmoittaudu kurssille. Seura maksaa kurssin. Saimaan alueen veneilyseurojen yhteisenä tavoitteena on kouluttaa 5-10 veneilykouluttajaa alueella. Kouluttajat järjestäisivät sitten yhteisiä kursseja kaikkien Saimaan alueen veneilyseurojen jäsenille.

Suomen Purjehdus ja Veneily ry. hakee Saimaan alueelle aktiivisia ja kokeneita moottori- ja purjeveneilijöitä koulutettavaksi oman pursi- tai veneilyseuransa veneily- ja purjehduskouluttajiksi.

Tavoitteemme on, että veneilyharrastuksesta kiinnostuneet ihmiset saisivat oikea tietoa omalta kotiseudultaan. Veneily- ja pursiseuroja on Saimaan alueella yli kolmekymmentä, kouluttajia tarvitaan lisää! Huomionarvoista on myös, että hyvin hoidettu veneilykoulutus on myös toimiva jäsenhankinta muoto.

Veneily- ja Purjehduskouluttaja voi toimia seuransa vastuukouluttajana ja järjestää SPV:n laatujärjestelmän mukaisia veneilykursseja.

Veneilykurssit on mahdollista toteuttaa joko seurasi järjestämänä tai yhteistyössä paikkakunnallasi toimivan kansalaisopiston kanssa.

Veneilykouluttajan työ on antoisaa ja vuorovaikutteista motivoituneiden harrastajien kanssa. Työ on myös sopivasti haasteellista, opetustilanteet muuttuvat, venetekniikka ja lainsäädäntö kehittyy, toisin sanoen kouluttajakin oppii aina uutta.

SPV:n koulutustoimikunta tarjoaa auktorisoidulle kouluttajalle ajantasaiset ja uudistuvat kurssikohtaiset opetuksen tukiaineistot sekä liittokouluttajien ja SPV:n toimiston tukiverkoston erilaisiin käytännön koulutushaasteisiin.

Jos sinulla on,

• muodollinen pätevyys kansainvälinen huviveneen kuljettajankirja tai vastaava tutkinto,
  • koet tulevasi ihmisten kanssa toimeen ja olet yhteistyökykyinen,
  • haluat jakaa omaa osaamistasi myös muille,
  • seurasi haluaa sinut veneilykouluttajaksi,

niin olet etsimämme henkilö!

Seuraava kouluttajakoulutus järjestetään Varkaudessa 25.-26.5.2019. Kurssipaikka on Ravintola Kaks’ Ruusua.

Kurssiohjelma:

la 25.5.       09.00 Ilmoittautuminen

09.30 Kurssin avaus ja esittäytymiset

11.00 SPV:n veneilykoulutusjärjestelmän esittely

12.00 Lounas

13.00 Koulutuksen laatukäsikirja

13.30 Kouluttajien materiaalit

14.15 Kurssien opetussisällöt

15.30 Kotitehtävän anto

16.00 Päivän kertaus ja yhteenveto

su 26.5.       09.30 Kotitehtävän purku

10.30 Esiintyminen ja kouluttaminen

11.30 Pätevyyden osoittamispalvelu seuran jäsenille

12.00 Lounas

13.00 Kurssin järjestäminen ja siihen liittyvät ohjeet

14.00 Seurojen yhteistyön mahdollisuudet

14.30 Kouluttajille aineisto intrassa

16.00 Kurssin yhteenveto, palaute ja päätös

Kurssilla on vielä tilaa, ilmoittautukaa 13.5.2019 klo 12:00 mennessä. Minimi osallistuja määrä on 7 henkilöä.

Kurssin hinta 190€, pätevyyden uusijoilta 90€. Kurssihinta sisältää  kahvit ja lounaan sekä seuraavat kirjat Navigointi 1 ja 2, Purjehdustaito, Veneilijä ja Venepäällikkö sekä opetuskarttoja. SPV laskuttaa osallistumismaksut suoraan seuraltasi.

Lisätietoja voi kysellä puhelimella 050 512 7550 tai sähköpostilla

Ilmoittautumiset vain sähköpostilla jukka.toivakka@provakka.fi, Ilmoitathan nimesi, seurasi, veneily- ja kouluttajakokemuksesi sekä mahdollisen ruoka-allergiasi.

Tervetuloa

Jukka Toivakka