Ristiinan Kotalaavun avajaiset la 26.11, klo 14- 15.30, Brahentie 53 b. Sotakoulun rannassa, sataman vieressä.

24.11.2022

Ristiinan Sotakoulun rantaan on noussut kotalaavu Mikkelin kaupungin, Ristiinan aluejohtokunnan ja Ristiinan Kehittämisyhdistys Hönkä ry:n yhteistyönä.

Hönkä vei asiaa aluejohtokunnalle, ja tämä esitti kaupungille kotalaavun yhdeksi osallistuvan budjetoinnin kohteeksi Ristiinassa. Alueen asukkaat äänestivät, kotalaavu pärjäsi äänestyksessä ja nyt Mikkelin kaupunki on hoitanut toteutuksen ja mahdollistanut mukavan taukopaikan lähelle Ristiinan satamaa. Lopputulos on paikallista yhteistyötä parhaimmillaan.

Kutsumme kotalaavun käyttäjiksi paikkakuntamme asukkaita, yhdistyksiä, järjestöjä, Ristiinan päiväkotia ym.

Kotalaavun ulkopuolella olevasta ympäristöstä huolehtii kaupunki ja Ristiinan Kehittämisyhdistys Hönkä huolehtii kotalaavun käytöstä.

Pidetään kotalaavu siistinä ja mukavana yhteisenä paikkana, osana tulevaa alueen kehittymistä. Käytöstä tehdäänkin ohjeet. Kun tuo mukanaan laavulle esimerkiksi syötävää ym., kertyneet roskat vieköön kukin käyttäjä mukanaan pois. Samoin polttopuut tuo jokainen tullessaan. Pieniä puusäkkejä voi ostaa mm. K-Rauta Tukiaiselta, S-marketista, K-marketista.

Suomen Ladun/Ristiinan Rinkan kampanja ”ota oma muki mukaan” kannustaa kestomukien käyttöön tapahtumissa. Niinpä haastamme ottamaan oman mukin mukaan avajaistapahtumaan lauantaina 26.11 klo 14-15.30 (klo 16 jatketaan joulun avauksella Ristiinan torilla).

Avajaisissa on tarjolla Ristiinan Rinkan nokipannukahvit ja mehua sekä makkarat 400 ensimmäiselle kävijälle. Luvassa on muutakin maisteltavaa.  Avajaispäivänä paikalle toimitetaan polttopuita. Kotalaavu on käytössä avajaisten jälkeen.

Tervetuloa!  Kiitämme tapahtumaamme tukeneita HKScania, S-market Ristiinaa, K-market Ristiinaa, Tmi Jarmo Tarhosta ja Ristiinan Rinkkaa