RiPS:n purjehtijat menestyivät Joutsenossa ja jahtaavat ranking-kärkisijoja viimeisessä tulevassa kilpailussa Puumalassa.

3.8.2016

Lauantaina 23.7. Purjehdittiin Joutsenon veneseuran järjestämä Joutsenpurjehdus. Seuramme veneet ottivat voiton kahdessa luokassa. Jarmo Valton Sigmund X voitti ison Lys-luokan ja Panu Kokko Fenixillä keski-Lys luokan kilpailun.

Seuraavana päivänä purjehdittiin Lappeenrannan puriseuran järjestämä Saimaa-Regatta. Panu Kokko miehistöineen jatkoi vakuuttavaa menoa ja otti voiton molemmissa päivän lähdöissä. Puumalassa järjestettävään, kauden päättävään MPS:n Ristisaaren maljaan Fenix lähtee jaetulta ykköspaikalta. Sigmund X sijoittui sunnuntaina kolmanneksi ja taistelee vielä Puumalassa sarjan kakkostilasta.

Pienessä Lys-luokassa Pekka Merelä on Melodyllä ranking-sarjassa toisena ennen viimeistä osakilpailua.