Saimaan ensimmäinen kaksinpurjeduskilpailu Kyläniemi Runt DH 2020 keräsi 20 venekuntaa radalle

15.6.2020

Kyläniemi Runt DH 2020-kilpailuun ilmoittautui kaksikymmentä kahden hengen miehistöä. Kipparikokous pidettiin Sarviniemen laiturilla ja puolilta päivin startattiin helteisessä säässä kiertämään Kyläniemeä.

Heikosta tuulesta johtuen rataa jouduttiin lyhentämään noin puoliväliin. Maali sijaitsi Kutveleen kanavalla. 19 startanneesta venekunnasta 16 purjehti maaliin.

Ison FinRating-luokan voittivat Ristiinan Pursiseuran Mika ja Markus Muikku veneellä Woodpecker. Toiseksi sijoittui Joutsenon Venekerhoa edustaneet Hannu Viitikko ja Tommi Hirvonen veneellä Tatatu II. Kolmanneksi sijoittui Lappeenrannan pursiseuran Topiantti Äikäs ja Juho Ojala veneellä Suvihuvi.

Pienen Finrating-luokan voiton veivät Lappeenrannan Pursiseuraa edustavat Tommi Isotalo ja Antti Uotila Fatmai-veneellään.Toiseksi sijoittui Ristiinan Pursiseuran Panu Kokko ja Ville Rimpiläinen veneellä Fenix ja kolmanneksi myös Ristiinan Pursiseuraa Alli-veneellä edustaneet Jukka Nikkilä ja Jussi Hämäläinen.

Tulokset löytyy täältä ja kilpailun kotisivu täältä.