F18 Saimaa-Raid purjehtijat nauttivat Saimaasta ja lämpimästä säästä. Pursiseuralle kiitosta järjestelyistä!

11.8.2020

Historian ensimmäinen F18 Saimaa-raid katamaraanikilpailu purjehdittiin eteläisen Saimaan alueella 7.-9.8. 2020. Suomen F18-liiton ja Ristiinan Pursiseuran järjestämä kilpailu keräsi 8 Suomen huippuvenekuntaa kisailemaan upeissa Saimaan maisemissa. Tuuli oli heikkoa, lähes olematonta, mutta silti nämä kevyet kiitäjät taivalsivat 5 legillä matkaa kymmeniä maileja.

Kilpailu on saanut julkisuutta kansainvälisillä sivustoilla ja tullaan melko varmasti järjestämään uudelleen tulevina vuosina.

Englanninkielinen selostus kilpailusta täällä. Tekstissä kiitetään seuraamme ja järjestelyihin osallistuneita jäseniämme sekä kerrotaan nuorisoleiriläisistämme.

Kansainvälisen F18 liiton uutinen täällä.