Venepaikkahakemus

Ristiinan pursiseura jakaa venepaikkoja tarvitseville Ristiinan satamissa: Kirkonrannassa, Uimalassa, Pökkäänlahdella, Kissalahdella ja Linnaniemen venevalkamassa.

Venepaikkojen vuokraus tapahtuu kaudesta 2023 alkaen sähköisesti netissä. Tästä linkistä pääsee sivustolle, minkä kautta voi selata vapaita venepaikkoja ja vuokrata niitä. Maksaminen suoritetaan venepaikkaa varattaessa nettikauppana.

Nykyisille venepaikan haltijoille lähetetään keväisin maksulinkki sähköisesti sähköpostiin sekä tekstiviestillä. Maksamalla paikan ajallaa, varmistaa venepaikan myös tulevalle kaudelle.

Lisätietoja saa satamakapteenilta numerosta 044 2599450.

Venepaikan edelleen vuokraaminen tai luovuttaminen kolmannelle osapuolelle ilman satamamestarin lupaa on kielletty. Pursiseura voi irtisanoa venepaikan viivästyneiden ja maksamattomien venepaikkamaksujen vuoksi, tai jos paikan haltija ei noudata satamasääntöjä ja yleisiä turvallisuusohjeita.

Satamakapteenilla on oikeus vaihtaa myönnetty venepaikka toiseen, mikäli se on perusteltua. Esimerkiksi matalassa uiva vene voidaan siirtää vapautuneeseen matalamassa vedessä sijaitsevaan paikkaan, jotta syvempi paikka saadaan sitä tarvitsevan käyttöön.

Portilla varustettujen laitureiden avaimista peritään avainpantti. Pantin saa takaisin, kun venepaikka luovutetaan pois. Avain-asioissa ota yheys satamamestariin.

Yhteystietojen muutokset tulee ilmoittaa mahdollisimman pian satamakapteenille (laskutus, katkenneet kiinnitysköydet, vuodot, ilkivalta ym.).

Veneellä tulee olla vastuuvakuutus.

Purjehdusseuran jäsenyys eikä paikkakunnalla asuminen takaa automaattisesti laituripaikkaa / talvisäilytyspaikkaa satamissa. Sataman säännöt löytyvät vasemmalla olevasta valikosta.