Kilpailujaosto

Kilpailupäällikkö: Jukka Nikkilä, p. 050 3255 801
Jäsenet: Jukka Nikkilä, Juha Putkonen, Pasi Suhonen, Heikki Piipari, Laura Putkonen, Jukka Laitinen, Panu Kokko, Mika Muikku

Jaosto kantaa päävastuun purjehduskilpailujen järjestämisestä. Päätapahtumana on toukokuun lopussa Saimaan ranking-kilpailu Astuvan Ukon Regatta joka kerää perinteisesti osallistujia myös Lappeenrannasta, Savonlinnasta, Imatralta ja Mikkelistä.

Kilpailun järjestelyt vaativat talkoovoimaa mm. radan tekoon ja valvontaveneisiin. Jos haluat osallistua regatan järjestelyihin, ota yhteyttä Jukka Nikkilään.

Uusin ja osanottajamäärältään suurin kilpailumme on kesäkuun puolessa välissä järjestettävä kaksinpurjehduskilpailu Kyläniemi runt DH. Jo ensimmäisestä kerrasta v. 2020 alkaen kilpailu on kerännyt joka kerta noin 20 venettä eteläisen Saimaan alueelta. Kilpailu järjestetään yhdessä Lappeenrannan Pursiseuran kanssa. DH-kisa on osa Saimaa ranking -sarjaa.

Perinteisin kilpailumme on jo kymmeniä vuosia purjehdittu suosittu leikkimielinen Yövesi-matkapurjehduskilpailu. Kilpailu järjestetään jälleen yhdessa Mikkelin pursiseuran kanssa siten, että kokoonnumme syyskuun alkupuolen perjantaina Ristisaareen MPS:n saaritukikohtaan. Lauantaina purjehditaan kilpaa Korkiaan. Tarkempi reitti valitaan sään mukaan.

Syksyllä, kuvaillan kanssa samana lauantaina järjestetään Korkia Runt -purjehdustapahtuma.

Perinteinen, jo 80-luvun alusta kiertänyt hopeinen matkapurjehdus-kiertopalkinto jaetaan kolmen kilpailun yhteistuloksen mukaan. Nuo kolme kilpailua ovat Astuvan ukon regatta, Yövesi-matkapurjehdus ja Korkia Runt. Palkinnot jaetaan Korkia Runtin jälkeen kuvaillan yhteydessä.

Kilpailujen kutsut ja tulokset vuosien varrelta löytyvät linkeistä viereisessä palkissa. Vuosikansioiden alle on tallennettu myös lehtileikkeitä.